4 Mijl Assen lustrum 17 september 2022 - Team Huisartsen Marsdijk

4 Mijl Assen regenachtig, maar ook nu weer succesvol!!

Wat was het weer een prachtig hardloop evenement, op 17 september werd voor de 5de keer de 4 Mijl Assen gehouden in het Anne Frank Park te Marsdijk in ons mooie Assen en op loopafstand van wijkvereniging Marsdijk.
Het leek wel of heel Marsdijk was uitgelopen om getuige te zijn van de 5de editie van dit hardloopevent.
Helaas zat het weer niet meer en werden we ongewild getrakteerd op fikse buien tussen de wedstrijden door, maar (bijna) iedereen was goed voorbereid en er werd veelvuldig gebruik gemaakt van paraplu of regenponcho.
De hardlopers hadden als vanouds weer de start en finish in het Anne Frank Park en alles verliep weer vlekkeloos.
Er waren weer veel deelnemers aan de start en om 11:55 uur werd de opening gedaan en daarna kon de Kidsrun als eerste van start gaan.
De kidsruin van 500m door de groepen 1 en 2, daarna Kidsrun 1000m van de groepen 3, 4 en 5 en als laatste de Kidsrun 1500m van de groepen 6, 7 en 8

Daarna om +/- 13:50 uur verzamelden de scholieren zich voor de scholierenloop – junioren.
Omstreeks 14:00 uur kwamen de senioren en de masters aan bod en deze werden toegejuicht door het vele publiek wat achter de dranghekken stond.
Het was een haast perfect georganiseerde 4 Mijl Assen waar met veel plezier op teruggekeken kan worden, dit alles georganiseerd onder de bezielende leiding van Bertjan Marree.
Ook op RTV Drenthe kwam Bertjan nog even aan het woord tijdens een interview.
Ook onze wijkkrant fotograaf Gino Wiemann was aanwezig om een fotoverslag te maken voor o.a. www.sportief-assen.nl
Op naar volgend jaar voor de 6de editie van de 4 Mijl Assen. De uitslagen kunnen ook online opgezocht en bekeken worden, ga daarvoor naar MyLaps