Bomen kappen bij De Dissel 13 januari 2020

Er begint nu echt vaart in te komen, de grote bomen aan de voorkant van De Dissel zijn vandaag met grote machines neergehaald.
De mannen met de motorzagen hebben de bomen aan de onderkant afgezaagd en terwijl een grijparm de boom recht overeind hield.
Daarna werd de boom horizontaal vervoerd naar de plek waar de twee motorzagen de takken verwijderden en de stam op maat af gingen zagen.
De overgebleven takken gingen direct in de versnipperaar en zo werd er dus heel efficiënt gewerkt om alles zo goed en snel mogelijk af te voeren.
Van deze werkzaamheden voor de wijkkrant Marsdijk en de wijkvereniging foto’s gemaakt en die zijn weer te bekijken op de fotopagina. Ook heb ik een video gemaakt van het kappen van een boom, die is hier te bekijken.