4 Mijl Assen 2de editie 14 september 2019

DE 4MIJL VAN ASSEN GAAT DOOR.

We hebben goed nieuws! Lange tijd zag het er niet naar uit, maar nu staan de seinen op groen. Het is gelukkig veilig genoeg om een 4 Mijl van Assen te kunnen organiseren. Weliswaar in een iets aangepaste vorm, maar we zijn blij dat we kunnen aankondigen dat de 4 Mijl van Assen op 12 september doorgaat en dat we weer sportief bezig kunnen zijn.
Er is nog druk overleg met alle betrokken partijen hoe we alle details vorm gaan geven. Op hoofdlijn zal er een aangepast tijdschema zijn en een extra scholieren loop tot 18 jaar. Voor deze groep gelden andere regels dan voor boven de 18 jaar.

Op hoofdlijnen ziet de 4 Mijl van Assen er dit jaar als volgt uit :

• 12:00             Rabo Scholencompetitie Assen Runs (maximaal 250 deelnemers)
  • 13:50             4 Mijl Scholieren loop (maximaal 250 deelnemers)
  • 14:00             4 Mijl van Assen (maximaal 1250 lopers)

Er is alleen individuele inschrijving mogelijk en voor de 4 Mijl van Assen wordt iedereen gevraagd zijn verwachte eindtijd op te geven. De start is met 1,5 meter afstand en op volgorde van de snelste lopers. De eindstand wordt later aan de hand van de (netto)tijdregistratie bepaald.
Uiteraard voldoen we aan alle RIVM- en Atletiekunie-protocollen en verlangen dat ook van de deelnemers en het publiek. Publiek vragen we om beperkt aanwezig te zijn.
Daarmee wordt het wel een heel andere loop dan we gewend waren: de gebruikelijke gezelligheid en het genieten van muziek en versnaperingen stellen we een jaartje uit.
We doen het dit jaar dus zonder 4 Mijl Festival.

De on-line inschrijving voor de 4 Mijl loopt nog tot vrijdag 4 september 12:00 uur en ‘vol=vol’. Voor inschrijven kijk op www.4mijlvanassen.nl.
Binnenkort zullen we de website updaten met alle informatie.
Uiteraard is bovenstaande onder voorbehoud van (nieuwe) Covid-19 maatregelen.

Voor meer informatie :

Bertjan Marree

bertjan@4mijlvanassen.nl
Mobiel: 06 53368541

Note van de webmaster: De fotoreportages van de vorige edities zijn hier te bekijken.