Extra activiteiten

Inloopochtend Valpreventie dinsdag 20 september

met Anouk Stolte van Mea Fysio.

Valpartijen zijn nooit een goede zaak. Vooral bij de ouder wordende mens kan vallen ernstige gevolgen hebben voor het lichaam. Valpreventie is daarom niet alleen belangrijk, maar in veel gevallen zelfs essentieel om gezond ouder te worden.

Wat zijn de oorzaken van vallen?

Over het algemeen kunnen oorzaken van valpartijen bij ouderen in twee categorieën onderverdeeld worden. Enerzijds neemt met het ouder worden het lichamelijk vermogen af, wat betekent dat vallen sneller kan gebeuren, maar ook moeilijker is te stoppen. Anderzijds kunnen er in de leefomgeving risicofactoren aanwezig zijn die lichamelijke beperkingen verder in de hand werken, waardoor de kans op een val groter wordt.

Het loont de moeite om proactief te blijven en stappen te ondernemen om vallen te helpen voorkomen. Zo kunt u bijvoorbeeld weer krachtiger en fitter worden, maatregelen nemen in de badkamer of elders in huis of zelfs denken aan een traplift.

Tijdens de inloopochtend bespreken we oorzaken, risicofactoren en enkele maatregelen omtrent het onderwerp vallen bij ouderen. We gaan de grote zaal in De Dissel in, voor wat oefeningen om fysieke achteruitgang te vertragen.

Wanneer: dinsdag 20 september in Wijkgebouw De Dissel

Tijd:  10.00 tot 11.30 uur.

Trek stevige schoenen en makkelijke kleding aan

Hierna is er tijd voor koffie of thee met wat lekkers.

U bent van harte welkom. Hartelijke groeten,

Mijn Buurt Assen “Samen maken we de wijk”

Ontspanningscommissie Wijkvereniging Marsdijk