Overleg plaatsing kunstwerk De Dissel 9 april 2020

Vandaag 9 april 2020 was het dan eindelijk zover, de plaatsbepaling van het kunstwerk wat voorheen bij de oude De Dissel stond krijgt een nieuw plekje bij de nieuwe De Dissel.
Zoals altijd was jullie huisfotograaf ruimschoots op tijd om nog even wat beelden te schieten van hoe het was.
Iets voor 10 uur, het was 2 minuten voor 10, kwamen de beide ambtenaren van de Gemeente Assen die verantwoordelijk zijn voor het bepalen van de plek waar het kunstwerk moet komen te staan aan bij De Dissel.
Na wat gesprekken over en weer werd uiteindelijk de nieuwe locatie van het kunstwerk bepaald.
Er werden door de bestuursleden van de wijkvereniging erg goede argumenten aangevoerd om de exacte plek te bepalen. Mede omdat anders het uitzicht belemmerd zou worden vanuit de gemeenschappelijke ruimte in De Dissel.
De datum is bepaald en volgende week dinsdag omstreeks 10:30 à 11:00 uur zal het kunstwerk van de oude naar de nieuwe locatie worden gebracht. Het zal nog wel een hele operatie worden, want zo op het oog is het geen licht kunstwerk.
Nadat de ambtenaar en de bestuursleden akkoord hebben gegeven zal het kunstwerk met sokkel in de grond worden vastgezet.
Natuurlijk maak ik daar een verslag van, mits er geen regen of harde wind is zal ik zowel foto’s als video maken.
Deze video/foto’s zullen later op de website te zien zijn, maar ik houd nog wel een slag om de arm (verwijzend naar weersomstandigheden).
Ik wens een ieder een goed Pasen toe en probeer er ondanks de coronacrisis toch nog iets leuks van te maken.

Was getekend,

Gino Wiemann,