Schaatsen op het kanaal 13 februari 2021 Marsdijk Assen - Gino Wiemann

Met regelmaat kijk ik bij het kanaal tussen Marsdijk en Loon om te zien of het ijs al zodanig is zodat er geschaatst kan worden. De afgelopen dagen zaten er hier en daar nog behoorlijke gaten in het ijs en zag je het stromende water.
Vandaag na de lunch op pad gegaan voor de wijkkrant van Marsdijk van de Wijkvereniging om sfeerbeelden vast te leggen van het schaatsplezier en de ijspret. Het was gezellig druk op het kanaal en iedereen hield goed afstand van elkaar, je weet natuurlijk niet wie bij wie hoort, maar het zag er allemaal netjes en geordend uit, chapeau voor de Assenaren die hier aan het schaatsen waren.
Morgenvroeg ga ik weer beelden maken van de schaatsers op het kanaal, want het zal dan naar verwachting wel de laatste keer zijn dat er geschaatst kan worden.
Voor velen zal dat een teleurstelling zijn, maar voor zover ik heb kunnen zien was er veel plezier en gezelligheid. Het leek er eventjes op of iedereen het vervelende virus was vergeten en volop genoot van het schaatsen, zowel de mensen langs de kant alsook de schaatsers op het ijs.
Als de ijzers weer worden afgedaan, keert met weer terug naar de orde van de dag om het zo maar te zeggen.
Het was mooi om al die schaterlachende mensen op het ijs te zien, even weer wat energie verkrijgen voor de laatste loodjes van o.a. de lockdown en de avondklok.
Het is voor onze wijkvereniging Marsdijk ook weer te hopen dat de activiteiten weer snel opgepakt kunnen worden in 2021, we zullen nog even diep adem moet halen.
Ik wens u allen nog veel schaatsplezier en ijspret toe, pas goed op uzelf en uw naasten en tot de volgende Blog.

Uw webmaster,