Kunstwerk De Dissel perikelen - Gino Wiemann

Je kent het wel, je probeert van alles en dan loopt er ook echt van alles mis. Dit is het verhaal van de Neverending story over het verplaatsen van een kunstwerk.
Vorige week woensdag naar De Dissel getogen om de besprekingen te volgen en de voortgang te fotograferen van de verplaatsing van het oude kunstwerk wat nog tussen de werkzaamheden en de bergen zand stond, een overblijfsel van de inmiddels compleet gesloopte De Dissel. De Dissel het oude wijkgebouw waar de Wijkvereniging Marsdijk in gevestigd was.
Omstreeks 10 uur op 8 april 2020 kwamen de verantwoordelijke ambtenaren van de Gemeente Assen mede bepalen waar het kunstwerk geplaatst zou worden. Na de besprekingen werd de plek gemarkeerd en werd er afgesproken dat er volgende week dinsdag, de dag na Pasen overgegaan kon worden tot het herplaatsen van het oude kunstwerk.
De datum en tijd werd besproken, op 14 april 2020 om 10:30 uur zou het gat gegraven worden op de precies aangeduide plek en na fiat van de beide ambtenaren zou het gevaarte (red. want dat is het) in het gat geplaatst worden.
Op 14 april was ondergetekende ruimschoots op tijd, zoals altijd eigenlijk. Ik hou er niet van als mensen op mij moeten wachten.
Om 10:10 uur reed ik naar de locatie waar het oude kunstwerk nog zou staan. Leuk om daar nog even wat beelden van te schieten en bij het uitgraven nog even wat videobeelden te maken.
Op de plek aangekomen is nergens meer een kunstwerk te bekennen. Nog even links en rechts gekeken, want misschien moest hij voor speciale werkzaamheden nog even verplaatst worden, maar nee hoor, het was echt weg…van de aardbodem verdwenen.
Dus ik weer terug naar De Dissel, waar enkele bestuursleden als ontvangstcomité stonden te wachten op de ambtenaren en de werklui, deze zouden om 10:30 uur aanwezig zijn voor bovengenoemde activiteiten/werkzaamheden.
Het was 10:30 uur, niemand.
Het werd 10:35 uur niemand..
Het werd 10:40 uur niemand…
Het werd 10:45 uur niemand….
Toen maar naar binnen gegaan en op gepaste afstand van elkaar maar even een bakkie gedaan in afwachting van de mensen die zouden komen, maar erg gebeurde van alles, maar geen van bovenstaande personen kwam opdagen.
Toen belde één van de bestuursleden met het bedrijf die de verplaatsing zou verzorgen en die vertelde dat er geen afspraak voor vanmorgen was en dat het kunstwerk naar een Gemeentelijke opslag was verplaatst. Er was namelijk geen vergunning voor het plaatsen van het kunstwerk op de nieuwe locatie, terwijl vorige week alles in kannen en kruiken leek te zijn.
Nu is het afwachten hoe het verhaal van de Neverending story zich verder gaat ontwikkelen, maar of het dit jaar nog goed komt, geen idee.
We houden u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en blijf daarom de blog op deze website volgen zodat u weet wat er speelt in de mooie wijk Marsdijk.
Blijf gezond en pas goed op uzelf en uw naasten en houdt 1,5 meter afstand, samen verslaan wij het Coronavirus.