Fotoreportage De Beekdalhoeve Marsdijk 22 maart 2022

Gastblog van de Beekdalhoeve in de wijk Marsdijk:

Enige tijd geleden met de wijkvereniging gesproken om een fotoreportage te maken van de kinderboerderij De Beekdalhoeve in de wijk Marsdijk te Assen. Omdat het weer het de laatste tijd niet toe liet was dit even uitgesteld, maar vanmorgen 22 maart 2022 om 9:30 was ik paraat bij de kinderboerderij. Bij aankomst even kennis gemaakt met Margreet, zij is de begeleidster van de dagbesteding van De Beekdalhoeve. Zij vertelde vol vuur over alles wat er binnen de kinderboerderij gebeurd en ik vond het zeer interessant om te horen.
Na het kennismakingsgesprek ben ik gaan wandelen over het terrein om een fotoreportage te maken van alles wat er te zien en te doen is.
En dan ga je ook even praten met de mensen die daar aan het werk zijn, zo werd een bonenrek opnieuw in de beits gezet en werden de ganzen gevoerd en een leuk hoogtepunt was het moment dat de geiten weer naar buiten mochten en lekker in de wei met de schapen konden lopen en grazen.
Ik trof het ontzettend met het weer, het was zelfs al warm en dus heerlijk om zo rond te lopen en foto’s te maken.

De Beekdalhoeve de leukste belevingsboerderij van Drenthe. Verbinden, samenwerken en zorgen voor elkaar staan hier centraal.
Een zinvolle en leuke dagbesteding.

De locatie:
Midden in de prachtige wijk Marsdijk in Assen is de belevingsboerderij Beekdalhoeve gevestigd. Bezoekers van de boerderij komen voor de dieren, de boerderij winkel, evenementen en ontspanning.
Er zijn verschillende boerderijdieren aanwezig, zoals eenden, geiten, schapen, kippen, vogels, konijnen en cavia’s.
Het is speciaal ingericht om kennis te maken met de boerderijdieren en het heeft zowel een educatieve als recreatieve functie.

Vlindertuin:
Deze prachtige tuin vol bloemen is een aantrekkingskracht voor de insecten en een lust voor het oog. We willen graag een pluktuin realiseren en daarin draait alles om bloemen en beleving.

Activiteiten:
Er zijn allerlei werkzaamheden in- en om de boerderij zoals dieren verzorgen. onderhouden van het terrein, verkopen van lokale producten, het serveren van koffie en thee op het terras, het maken van jam, siroop, cake en taart of creatief bezig zijn. In een enthousiast team krijgen de deelnemers tijdens het werken voldoende kans om hun eigen kwaliteiten te ontdekken, te ontwikkelen en te behouden.

Aanmelden:
Ben jij op zoek naar een prachtige plek voor jouw dag invulling? Je bent van harte welkom!

Vrijwilliger:
Ook als je vrijwilligerswerk wilt doen kom we graag met je in contact.

Locatiegegevens:
Belevingsboerderij Beekdalhoeve
Anfdrej Sacharovweg 2
9403WE Assen
mailto:beekdalhoeve@schouderaanschouder.nl

Wij vinden dat elk mens waardevol en uniek is en recht heeft op een veilige plek om te wonen en te werken. Wij hebben een samenleving voor ogen waar iedereen telt en mee mag doen.
Er wordt naar je uitgekeken!

Missie:
Wij vinden dat elk mens recht heeft op een veilige plek om te wonen, werken of leren. Ieder mens is voor ons uniek, waardevol en hoort erbij. Onze missie is om schouder aan schouder te staan met iedereen in onze samenleving. Een inclusieve samenleving waarin iedereen zijn plaats kan vinden, die uitnodigend is en mensen insluit.
Een samenleving waar iedereen mee kan lopen met zijn of haar eigen mogelijkheden.

Wij bieden:
Wij bieden dagbesteding, beschermd wonen, begeleid wonen en begeleiding thuis. Onze woon- en dagbesteding locaties in Noord-Nederland zijn met zorg uitgekozen. Vaak kleinschalig in een omgeving waar wij deelnemers veiligheid en geborgenheid willen bieden om van daaruit in de rust te werken aan herstel, kracht en zelfredzaamheid. Wij richten onze begeleiding op alle leeftijd gebieden, omstandigheden en leeftijden. De begeleiding is altijd maatwerk en naar aanleiding van de zorgvraag wordt een passen traject aangeboden.

Begeleiding op school:
Sinds 1 januari 2019 is de Stichting Schouder aan schouder samengegaan met Studiepunt en PIMNoord, beide verbonden aan de locaties van het Gomarus College in Groningen, Friesland en Drenthe. Studiepunt is een huiswerkinstituut dat hulp biedt aan jongeren die moeite hebben met plannen en organiseren van schoolwerk. PIMNoord begeleidt jongeren op school of thuis, gericht op het aanleren van structuur in het leven van de jongere en het vergroten van de zelfredzaamheid.

Contactgegevens:
Martijn Kuizenga
06- 52 684 476
mailto:info@schouderaanschouder.nl

Bekijk hier de fotoreportage die ik maakte voor de Wijkvereniging Marsdijk en de Beekdalhoeve.
[robo-gallery id=”2352″]