Wijkfotograaf wijkvereniging Marsdijk
Het leek voorzitter Geert Doensen van de wijkvereniging Marsdijk wel een goed idee om mijzelf even voor te stellen.
Mijn naam is Gino Wiemann (63 jaar) en ben getrouwd met Lammie.
Sinds maart 2015 wonen wij met veel plezier in de mooie wijk Marsdijk.
De fotografie heeft al heel wat jaren mijn interesse, dat gaat terug naar de tijd van mijn oude Kodak met filmrolletjes en flitsblokjes, dat was altijd weer heel spannend als je naar de fotozaak ging om de gemaakte foto’s op te halen.
Sinds 2006, de start van mijn bedrijf Gino Fotografie en ICT, werk ik hoofdzakelijk digitaal en mijn voorkeur hebben de digitale camera’s en lenzen van Canon.
Wij hebben voordat wij naar Assen verhuisden ongeveer 19 jaar in Zuidhorn gewoond. Lammie is een Drent en wilde toch graag weer terug naar haar roots, dus zodoende naar Assen verhuist.
In Assen ben ik aardig aan de weg aan het timmeren als fotograaf en moet het hier weer van onderaf aan opstarten, maar dat is wel weer een mooie uitdaging.
Als sportfotograaf heb ik zelfs voordat wij hier kwamen wonen regelmatig fotoreportages gemaakt op het TT-circuit van Assen, zoals de WK Super Bikes, Gamma Racing Days, MOTO GP, ONK races, ACNN races.
De resultaten van die fotoreportages zijn terug te vinden op de website Sportief Drenthe
Het waren ook de andere evenementen zoals de 4 Mijl Assen, de Asserstadsloop, Triathloon enzovoort waar ik dan fotografeerde en ik geniet elke keer weer van alle evenementen die Assen en omstreken rijk is.
Mijn core business zoals dat zo mooi heet is het fotograferen van diploma uitreikingen voor A.O.G. School of Management, dit doe ik al sinds 2006 met veel plezier en naar tevredenheid van mijn opdrachtgever.
Daarnaast doe ik nog een aantal dingen zoals bedrijfsreportages, portret- en groepsfotografie en uitvaartfotografie.
In Zuidhorn heb ik gedurende 5 jaar de themafeesten in Zalencentrum Balk gefotografeerd, ook ontzettend leuk om te doen.
Verder is mijn passie druppelfotografie, inmiddels al twee exposities gehad eentje in De Dissel en eentje in de Brinkhof te Norg gehad. In de lente en zomer ben ik vaak in de natuur te vinden om libellen te fotograferen.
In 2017 heb ik mij aangemeld bij Wijkvereniging Marsdijk om als fotograaf de activiteiten in foto’s vast te leggen en dat werd met enthousiasme ontvangen. Sindsdien maak ik fotoreportages van o.a. de Kerstfair, de Seniorenmiddag, de speelgoedbeurs, de creatieve rommelmarkt, die foto’s zijn te bekijken op de fotopagina van deze website.
En daarnaast nog een activiteit van de vorige website beheerster overgenomen (zij stopte ermee), namelijk het maken van een compleet nieuwe website voor de Wijkvereniging Marsdijk en daaraan gekoppeld een Facebook pagina.
Tevens verzorg ik het onderhoud en de updates van o.a. de digitale wijkkrant Marsdijk op de website.
Deze wijkkrant heb ik zodanig ingericht dat je er op een gemakkelijke manier doorheen kunt bladeren op je pc/laptop/tablet.
De pagina is er nog niet zo lang, maar ben je inwoner van Assen en de wijk Marsdijk in het bijzonder, vind de Facebook pagina dan even leuk en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.
Als webmaster onderhoud ik nu de website en de Facebook pagina met veel plezier.
Tevens bied ik de mogelijkheid om de gemaakte foto’s tegen een geringe vergoeding te downloaden, leuk voor later, toch?
Ga daarvoor naar deze pagina van de WV Marsdijk
Tevens ben ik in te huren als fotograaf voor al uw foto opdrachten, neem gerust eens contact met mij op via dit emailadres.
Wil je weten hoe en wat ik fotografeer neem dan eens een kijkje op mijn website www.wiemann.nl en op Sportief Drenthe

Graag tot ziens bij een van de activiteiten van de Wijkvereniging Marsdijk!

Met hartelijke groet,

Gino Wiemann,