Grasbaanraces Balkbrug 18 april 2022 - © Gino Wiemann

Het zal jullie waarschijnlijk niet zijn ontgaan, maar als wijkkrant fotograaf ben ik ook actief op andere gebieden. Zo was ik vorig weekend bij de grasbaanraces in Vries aan de Veenweg en heb ik verslag gedaan van de regio wedstrijden BMX van de BMX club FC-Unitas.
Afgelopen maandag wederom naar de grasbaanraces, maar dit keer in Balkbrug. Op de 2de Paasdag werd daar de 2022-editie van de Internationale Jacobs Groep Grasbaanraces verreden.
Het was een prachtige dag, lekker zonnetje en best wel veel publiek. Als sportfotograaf is dit natuurlijk een prachtmoment om vast te leggen. De eerste twee manches heb ik foto’s gemaakt vanaf het middenterrein en later rondom de baan gelopen om wat andere beelden te schieten.
Aanstaande weekend wordt ook weer een mooi weekend, zaterdag ben ik te gast bij de NFF Kampioenschappen BMX in Zevenhuizen en zondag de klapper, de WK Super Bikes op het TT-circuit.
Ik hoop dat de weersverwachting niet uitkomt en dat het lekker warm word, de berichten zijn om en nabij de 10 graden, wel weer wat anders dan vandaag, maar goed daar kan ik mij op kleden.
Bekijk hieronder enkele foto’s die ik maakte tijdens de grasbaanraces in Vries en Balkbrug.
Meer foto’s zijn te bekijken op de website van Sportief Assen.
[robo-gallery id=”2443″]