65+Fit en Senioren gymnastiek

65+ FFit en Senioren gymnastiek
Ouderdom komt met gebreken! En wat we nog kunnen, willen we graag blijven doen. Maar, alleen thuis oefeningen doen is niet altijd even leuk.
Op dinsdag wordt er onder begeleiding van Meike Baarda in De Dissel 65+ Fit en Senioren gymnastiek in groepsverband gegeven.
Regelmatig fysiek actief zijn, heeft een positief effect op je gehele lichamelijke welzijn. Mentaal zal je je beter voelen, je spierkracht zal toenemen en je afweersysteem zal verbeteren. Maar fysiek actief zijn, is meer dan alleen een mooie wandeling of fietstocht. Het hele lichaam zal tijdens de les uitgedaagd worden. Een goed oefenprogramma zal dan ook moeten bestaan uit oefeningen die uithoudingsvermogen, kracht, coördinatie en stabiliteit verbeteren.

Er zijn twee groepen:
65+ Fit op dinsdag van 08:45 tot 09:45 uur in De Dissel.
Bij deze groep kunt u op een leuke , actieve, verantwoorde manier bewegen in groepsverband.
Een voorbeeld van een les is een circuitvorm, waarbij u elke minuut een andere oefening zult doen. U zult worden uitgedaagd op het gebied van conditie, mobiliteit, spierkracht en evenwicht.
Een voorwaarde voor deze groep is dan ook  dat u zelfstandig moet kunnen staan en bewegen. Er mag gezweet worden, maar we gaan niet rennen.
Alle lessen zullen worden aangepast aan het niveau van de groep.

Senioren gymnastiek op dinsdag van 09:45 tot 10:30 uur in De Dissel.
Heeft u moeite met het opstaan uit een stoel, traplopen, het dragen van zware voorwerpen of het openen van een fles etc. Dan is de ouderengymnastiek iets voor u! De les begint met losmaken van spieren en gewrichten, gevolgd door verschillende beweeg- en balansoefeningen.
Voor meer informatie over beide groepen kunt u terecht bij:
Theo Buijs – Tel. 06 130 152 06