Sportcommissie Marsdijk

De sportcommissie regelt de administratieve zaken voor een aantal sporten. De sporten worden op recreatief niveau beoefend en zijn dan ook georganiseerd voor de sporters die naast sportiviteit ook gezelligheid zoeken. Contributie is altijd verschuldigd voor minimaal een half jaar. Voor het seizoen 2024/2025 worden, vanaf 2 september 2024 tot en met 30 mei 2025, de navolgende sporten georganiseerd door de sportcommissie, waarbij men altijd, voor het definitief aanmelden, 2 keer vrijblijvend kan meedoen:

Badminton
Elke maandagavond wordt er badminton beoefend in de “Marsdijkhal” van 19:30 tot 21:00 uur. Voor meer informatie over deze sport kunt u terecht bij Menna van Dijk, tel: 0592-346813.

DanceFit
Op dinsdagavond in “De Dissel” van 19:00 tot 20:00 uur vindt DanceFit plaats. Tijdens dit uur staat lekker bewegen op muziek en vooral plezier in de les centraal.
In deze les kan iedereen meedoen beginner of een gevorderde sporter iedereen is welkom! Eerst word er begonnen met een swingende warming-up waarin alle spieren worden opgewarmd. Hierin staat het opbouwen van conditie en coördinatie centraal.

Daarna volgen er doelgerichte oefeningen om de spieren te versterken, kracht op te bouwen en vele calorieën te verbranden.

Tijdens de oefeningen worden alle spiergroepen aangepakt, zoals de arm en beenspieren, buikspieren maar ook de bilspieren en de rugspieren. Na een pittige les word er rustig afgesloten in een cooling-down. Er word afgewisseld met ademhalingstechnieken en stretchen, ook word er gewerkt aan het verlengen van de spieren. Deze groep is verschillend in leeftijd en dat maakt het ontzettend gezellig! Nieuwelingen worden vrolijk onthaald en meteen op hun gemak gesteld! Niets moet, alles mag. Bent u geïnteresseerd in deze les? Kom gerust een keer kijken, of wat nog leuker is kom eens gezellig meedoen! Voor meer informatie kunt u terecht bij Denise Rijling “trainer DanceFit”.

65+ FIT en Senioren gymnastiek
Ouderdom komt met gebreken! En wat we nog kunnen, willen we graag blijven doen! Maar, alleen thuis oefeningen doen is niet altijd even leuk. Op dinsdag wordt er onder begeleiding van Meike Baarda in “De Dissel” 65+ FIT en Senioren gymnastiek in groepsverband gegeven.

Regelmatig fysiek actief zijn, heeft een positief effect op je gehele lichamelijke welzijn. Mentaal zul je je beter voelen, je spierkracht zal toenemen en je afweersysteem zal verbeteren. Maar fysiek actief zijn, is meer dan alleen een mooie wandeling of fietstocht. Het hele lichaam zal tijdens de les uitgedaagd worden. Een goed oefenprogramma zal dan ook moeten bestaan uit oefeningen die uithoudingsvermogen, kracht, coördinatie en stabiliteit verbeteren.

Er zijn twee groepen:

65+ FIT
Op dinsdag van 08:45 tot 09:45 uur in “De Dissel”.

Bij deze groep kunt u op een leuke, actieve, verantwoorde manier bewegen in groepsverband. Een voorbeeld van een les is een circuitvorm, waarbij u elke minuut een andere oefening zult doen. U zult worden uitgedaagd op het gebied van conditie, mobiliteit, spierkracht en evenwicht. Een voorwaarde voor deze groep is dan ook dat u zelfstandig moet kunnen staan en bewegen. Er mag gezweet worden, maar we gaan niet rennen. Alle lessen zullen worden aangepast aan het niveau van de groep.

Senioren gymnastiek
Op dinsdag van 09:45 tot 10:30 uur in “De Dissel”.

Heeft u moeite bij het opstaan uit een stoel, traplopen, het dragen van zware voorwerpen of het openen van een fles etc? Dan is de ouderengymnastiek geschikt voor u! De les begint met het losmaken van spieren en gewrichten, gevolgd door verschillende beweeg- en balansoefeningen.

Voor meer informatie over beide groepen kunt u terecht bij Theo Buijs, tel: 06-13015206.

(dit gaat door tot aan de zomervakantie).

Op dinsdagmorgen van 10:45 tot 11:45 uur en van 12:00 tot 13:00 uur en op vrijdag van 13:00 tot 14:00 uur is er Pilates-les in “De Dissel”. Dit wordt gegeven door Pilates-instructeur Hieke Schaap.

Pilates is een bewegingsleer die gericht is op het beheersen van lichaam en geest. In een les van 60 minuten, met rustgevende muziek, leer je je te concentreren op oefeningen met vloeiende bewegingen. Het lichaam wordt gestrekt en verstevigd en de spieren en gewrichten worden sterker en soepeler gemaakt.

Voor informatie over Pilates kunt u contact opnemen met Hieke Schaap, tel: 0592-44489 of via e-mail: hiekeschaap@ziggo.nl .

Tafeltennis
Vanaf 18+ is trainen en/of wedstrijd spelen mogelijk op maandagavond van 19:15 tot 22:30 uur. De wedstrijden zijn in de Asser Bedrijfs Tafeltennis Bond competitie. Voor informatie kunt u bellen met Jacqueline Smid, tel: 06-83362763.

Volleybal
De training van het volleyballen is op maandagavond van 21:00 tot 22:30 uur in de “Marsdijkhal”. Thuiswedstrijden in de recreatieve competitie van Assen en omgeving zijn altijd op maandagavond van 20:00 tot 21:30 uur. Er zijn 1 damesteams, 2 herenteams en 2 mixteams, die allemaal meedoen aan deze competitie. Sporters die belangstelling hebben om mee te doen, kunnen voor informatie terecht bij Meis Wietze Lammers, tel: 06-44078797, of op de trainingsavond komen en gelijk meedoen, om te ervaren of dit ook hun sport is.

Zaalvoetbal
Elke woensdagavond van 22:00 tot 23:00 uur wordt er in de “Marsdijkhal” zaalvoetbal gespeeld. Voetballers die belangstelling hebben om hieraan mee te doen, kunnen op

bovengenoemde tijd een kijkje nemen en eventueel al meedoen.

Zumba
Op woensdagavond van 19:15 tot 20:15 uur geeft Jeannet Strijker Zumba les in “De Dissel”. Voor de mensen die woensdagavond niet kunnen is er ook donderdagmorgen de gelegenheid van 10:30 tot 11:30 uur. Voor vragen kunt u Jeannet Strijker bellen op tel: 0592-375155.

Voor verdere informatie over al deze sporten kunt U e-mailen naar sportmarsdijk@marsdijk.nl of bellen met Meis Wietze Lammers op tel: 06-44078797.