Gluren bij de buren De Dissel 4 februari 2024 - © Gino Wiemann

Er was al enige tijd ruchtbaarheid aan gegeven en vandaag 4 februari 2024 was het dan zover “Gluren bij de buren”. Er was ook direct een mooie opkomst en de openbare ruimte van De Dissel zat aardig vol. Het is een doorlopende voorstelling, dus mensen komen en gaan.
Gluren bij de buren is een mooi initiatief om allerlei muzikanten, zangers en zangeressen en andere artiesten de gelegenheid te geven zich ten overstaan van o.a. huiskamer en wijkvereniging publiek ten gehore te brengen.
Twee keer per jaar veranderen huiskamers, tuinen en verenigingsgebouwen in een podium voor deze amateurkunstenaars.
Vandaag was ik te gast als fotograaf bij Wijkvereniging Marsdijk, waar ik van deze optredens een fotoreportage heb gemaakt.
Als eerste beet Carritwen het spits af en brachten zij enkele prachtige liedjes ondersteund door gitaar, viool, een soort van banjo en trommel.
Daarna was Fonn aan de beurt, zij hadden o.a. Ierse liedjes op hun repertoire staan. Ook hier weer authentieke instrumenten om de Ierse klanken tot hun recht te laten komen.
Op Google foto’s staan de foto’s van Gluren bij de buren in De Dissel.
Meer weten over Gluren bij de buren, bezoek dan vooral hun website eens.

Bekijk de video’s die ik maakte van de optredens van Carritwen en Fonn op YouTube

CarritwenKlik hier FonnKlik hier
FonnKlik hier