VV LEO 2 vs FC Amboina 3 17 februari 2024 - © Gino Wiemann

Gastblog voor voetbalvereniging VV LEO Loon.

Weer tijd voor een gastblog oftewel iets of iemand weer in het zonnetje zetten. Dit in het zonnetje zetten kan een club, vereniging, sport of weet ik wat zijn.
Deze keer gekozen voor de voetbalvereniging aan de andere kant van het kanaal naar Loon, te weten de voetbalvereniging VV LEO.
Inmiddels maak ik als fotograaf voor het 3de seizoen foto’s van de verschillende thuis voetbalwedstrijden die er gespeeld worden op Sportpark Marsdiek te Loon.
De elftallen waar ik het meeste bij aanwezig ben zijn VV LEO 1, VV LEO 2, VV LEO 3, VV LEO 4 en af en toe VV LEO 5
Ook de jeugd elftallen vergeet ik niet en zo ben ik ook bij VV LEO JO17-1 en VV LEO JO17-2
De jongere elftallen doe ik niet omdat daar vaak wel ouders aanwezig zijn met hun mobiele telefoons die hun toekomstige topper vastleggen.
Waarom een gastblog voor VV LEO Loon?
VV LEO Loon is zowel op Facebook als Instagram actief en ze kunnen wel wat support gebruiken tijdens de thuis wedstrijden.
Vaak zijn het wel ouders, vrienden/vriendinnen en/of kennissen die langs de lijn staan, maar wat zou het leuk zijn als er ook voetbal minded supporters uit onze mooie wijk Marsdijk naar deze wedstrijden zou komen om de spelers aan te moedigen.
VV LEO Loon is een amateurvereniging met behoorlijk wat elftallen. De accommodatie is ook prima, een ruime kantine, toiletten aanwezig en zelfs een kleine tribune langs de muur.
VV LEO Loon bezit een prachtig hoofdveld waar de belangrijke wedstrijden worden gespeeld, maar ook op kunstgras kunnen de spelers zich uitleven.
Helemaal achteraan is ook nog een grasveld waar door o.a. VV LEO VR1 wordt gevoetbald.
Zelf ben ik niet gebonden aan VV LEO door kinderen die er voetballen, maar het viel mij op dat meerdere voetbalclubs in Assen wel een fotograaf hebben en VV LEO had die niet.
En nu wil ik niet meteen zeggen dat ik voor de underdog ga, maar ik vind wel dat ook VV LEO een fotograaf verdiend die de voetbalwedstrijden vastlegd.
Met het bestuur een leuke afspraak gemaakt dat ik vrije toegang heb langs de velden om een mooie positie in te nemen en dat de foto’s aangeboden mogen worden via de website van Sportief Assen.
Op die website plaats ik dan enkele foto’s als sfeer impressie en de resterende foto’s kunnen dan bij een online foto besteldienst besteld worden.
De ene keer loopt het beter dan de andere keer, maar dat is niet zo belangrijk. Het plezier om deze elftallen te fotograferen staat bij mij voorop.
En het meest leuke vind ik toch wel dat ik de vereniging op deze manier mooi in de picture zet, want de foto’s deel ik ook via een link naar Facebook en plaats ik nagenoeg van elke voetbalwedstrijd 10 foto’s op Instagram.
De mediaman van VV LEO Loon (Wouter), maakt leuke posters en stories van de aankomende matchdays met een oproep om het elftal aan te komen moedigen.
Dus ik zou zo zeggen, kom gezellig na heb boodschappen doen op zaterdagmiddag naar Sportpark Marsdiek om bijvoorbeeld het 1e van VV LEO te zien voetballen.
Het weer wordt weer beter, dus kan het alleen maar genieten worden en het is zo mooi voor de sfeer als er publiek langs de lijn staat om te juichen voor deze kanjers.
Alle foto’s vanaf het begin staan online op Sportief Assen, neem er gerust eens een kijkje en wie weet tot ziens op de velden van VV LEO Loon – Sportpark Marsdiek te Loon (Dr.).

Sportief Assen,

Gino, sportfotograaf bij VV LEO,