Naambord ophangen WV Marsdijk 2 juni 2020

Plaatsing naambord wijkvereniging Marsdijk

Het heeft even geduurd, maar sinds vandaag hangt dan eindelijk weer het naambord van Wijkvereniging Marsdijk weer fier boven de ingang van het wijkgebouw.
Eergisteren werd ik door een bestuurslid Theo benaderd of ik a.s. dinsdag 2 juni 2020 een fotoreportage wilde maken van het project “Naambord Wijkvereniging Marsdijk”.
Als huisfotograaf voor de wijkkrant hoef ik daar geen moment over na te denken en was ik dinsdag mooi op tijd aanwezig om een fotoverslag te maken van het geheel.
Ik was er omstreeks 9:30 uur en ik werd al meteen hartelijk begroet door een van de installateurs, Laurens ken ik nog van onze vorige woonplaats Zuidhorn en meteen even bijgepraat en dat was erg leuk.
Het stomme was, toen ik Laurens zag hem meteen even een hand wilde geven, want het was toch al iets meer dan 5 jaar geleden dat wij elkaar gezien hadden.
Maar wij bedachten ons op het laatste moment ? en hebben het bij een hartelijk hallo gehouden.
Het naambord lag al klaar en moest nog even opnieuw van bekabeling voorzien worden, want De Dissel is milieuvriendelijk en energiezuinig, dus komt er LED verlichting in de lichtbak.
Het naambord reageert op daglicht en dus ook schemering, zo gauw de lantaarnpalen aan gaan, gaat ook de lichtbak met de naam Wijkvereniging Marsdijk aan.
Zo gauw zich de gelegenheid voordoet en ik in de buurt ben zal ik daar ook een mooie sfeerfoto van maken.
Nadat alles was voorzien van de nodige aansluitingen en extra kabeltjes, werd de plaatst bepaald waar de lichtbak moest komen te hangen, dit was snel voor elkaar. Er stonden een paar stuurlui aan wal (Theo en ik zei de gek), die al snel zagen dat het goed was.
De steunen werden bevestigd aan de muur en later werd de lichtbak hierop geschoven. De inmiddels vorige week vrijdag aangelegde stroomkabel kon aangesloten worden en toen de meterkast in om het geheel van stroom te voorzien en voilà toen was er licht.
Het plexiglas naambord met Wijkvereniging Marsdijk erop werd in de geleider gestoken en toen was het klaar.
Dikke pluim voor Dekker en Struik die dit toch maar even voor elkaar hebben gemaakt.
Na de werkzaamheden werd de losse troep nog even opgeruimd en werd nog even het licht van de lichtbak aangezet om te zien of het allemaal werkte en dat was dik in orde.
Ook binnen in De Dissel is nog hard gewerkt om de belijning in orde te maken en zo de 1,5 meter samenleving te garanderen voor de aankomende tijd. En ook is De Dissel een rolstoel steunpunt ‘Assen op rolletjes
Bekijk op de fotopagina het fotoverslag van deze operatie.
Graag tot een volgende keer met weer een fotoreportage van jullie eigen wijkfotograaf Gino.

[robo-gallery id="1046"]